Informacje zamiast reklam

Wszyscy wiemy jak działają reklamy i jak sprytnie nauczyliśmy się mieć je w nosie. Policzono, że każdego dnia dociera do nas nawet 2 tys. komunikatów reklamowych. Wpadliśmy we własne sidła. Postęp technologiczny sprawił, że publikowanie informacji jest banalnie proste, jednak ich ilość już dawno przekroczyła możliwości ludzkiej percepcji. Ciężko rozróżnić wartościową informację od zwykłego bulshit’u.

Jeśliby taką reklamę zastąpić konkretną informacją lub propozycją współpracy, do której można łatwo i szybko dotrzeć świat byłby znacznie łatwiejszy.

Gdyby taki komunikat był adresowany do konkretnych ludzi i wysyłany przez znanych z imienia i nazwiska autorów byłby przecież bardziej wiarygodny i efektywny.

Perspektywa wspaniała prawda ?

Reklama sama w sobie jest, była i zawsze będzie jednak w dojrzałym rynku jakim jest rynek instalacyjny warto w środowisku fachowców komunikować się w sposób rzeczowy i to nie przez slogany, a przez konkretne działania.

Różnica pomiędzy sloganem reklamowym a tym, co będziemy robić na portalu polega na tym, że będziemy pokazywać to, co marki robią na co dzień, to co mają do zaoferowania firmom instalacyjnym, to co wypracowały latami są w tym świetne i chcą się tym dzielić.

By działanie to przynosiło skutek, komunikować się należy w sposób systematyczny i właśnie takie możliwości będziemy stwarzać.

Ktoś powie, a co to za innowacja ?

No jest i to przynajmniej na dwóch płaszczyznach.

Oczywiście, większość marek ma swoją stronę internetową, swój profil na Facebook, coraz więcej firm ma także swój kanał na YouTube. I właśnie w tych miejscach z różną siłą i wdziękiem informuje świat instalacyjny o swoich działaniach, postępach przygodach.

Robiąc prosty rachunek matematyczny wychodzi na to, że 100 różnych firm informując w 3 różnych miejscach o swoim działaniu emituje rozdrobniony komunikat w 300 różnych miejscach. Co więcej, każde z tych miejsc jest inne, co dodatkowo utrudnia komunikacje. Na domiar wszystkiego firmy za diabła nie mogą się zdecydować czy piszą do klienta indywidualnego, czy do branżysty. Chyba powinniśmy zacząć się szanować.

Kiedy marki w ciągu dnia publikują swoje informacje instalatorzy są właśnie w pracy. Kiedy wracają do domu i przy chwili wolnego popołudnia lub wieczoru zaglądają do swojego telefonu ostatnią rzeczą o jakiej marzą to przeglądanie 100 różnych stron, profili Facebook czy kanałów YouTube.

Zdecydowanie łatwiej zajrzeć jest w jedno miejsce i dowiedzieć się co się dziś wydarzyło lub jaka pojawiła się nowa oferta. To pierwsza innowacja, czyli w jednym miejscu najważniejsze informacje.

Druga płaszczyzna innowacji portalu polega na tym, że chcemy wykorzystywać nowoczesne formy takie jak wideo-informacje, prezentacje multimedialne, wywiady i programy techniczne. 

Oczywiście wykorzystamy także materiały, które płyną z rozproszonych kanałów i skoncentrujemy to w jednym miejscu. 

Czas na Hydraulika

Czas na Hydraulika

Work-Life Balance

Zostaw Komentarz